torna su

October 2018

Happy 2nd birthday BU.CO!!

Happy 2nd birthday BU.CO!!

A chat with the guys from “BU.CO, burger & cocktail”

Two years after the opening, the three founding members, Simone Maion, Paolo Bartolini e Gigi D’Oria, tell us about their evolution and their future goals.

“BU.CO, burger & cocktail”, is a restaurant opened in Udine in the fall of 2016 entirely conceived and designed by Visual Display.

Read our interview

View the project!

A due anni dall’apertura i tre soci fondatori, Simone Maion, Paolo Bartolini e Gigi D’Oria, ci raccontano la loro evoluzione e i loro obiettivi futuri.

“BU.CO, burger & cocktail” è un locale aperto a Udine nell’autunno del 2016 interamente ideato e progettato da Visual Display. 

Leggi la nostra intervista

Guarda il progetto!

September 2018

Mr. Simon. Definitely worth a visit!

Mr. Simon. Definitely worth a visit!

A journey around the world ... in the most exquisite bars.

One thing to be proud of: our Mr. Simon is one of the 150 exquisite bar into the excellent worldwide guide “150 bars you need to visit before you die”. Cheers!

View the project!

Look at the complete list

Una cosa di cui andiamo fieri?! Scoprire il nostro progetto Mr. Simon tra i 150 bar migliori nel mondo, all'interno della guida “150 bars you need to visit before you die”. Cheers!

Guarda il progetto!

Guarda la lista completa


elledecor.com

thecubemagazine.com

August 2018

Wallpaper*

Wallpaper*

11 high-concept stores around the globe worth travelling for by Elly Parsons

From forgotten hangar to a protagonist into Wallpaper's pages. Our Filling Station Motel is one of the top 11 concept stores around the globe.

Furthermore, it's a very good reason to take a ride to Udine.

Read the article 

View the project!

Da hangar dimenticato, a protagonista tra le pagine di Wallpaper. Il nostro progetto Filling Station Motel, annoverato tra gli 11 concept store da vedere quest’anno in giro per il mondo, è un ottimo motivo per prendere una moto e viaggiare fino a Udine.

Scoprilo in Viale del Ledra 40.

Leggi l’articolo

Guarda il progetto!

July 2018

Autogrill PIÙ

Autogrill PIÙ

Retail branding & Storytelling by Visual Display

This is the story of a journey. Our journey in the company of Autogrill.

The world’s leading operator in the hospitality services for travelers has inaugurated the summer season with a new concept, inspired by urban food courts. Our studio developed the concept in order to offer today’s and tomorrow’s travelers a wider and targeted experience.

What’s its name? Autogrill PIÙ.

Going through the habits and curiosities of the Italian boot, taking a break among tastes and international trends, as if we were looking at a landscape changing out of the window of the car, we discovered the soul of the concept that we were helping to develop.
We came to define the naming, logo and institutional communication at first. Then we shaped innovative catering concepts inside Autogrill Più, such as ‘Camogli & Friends’ and ‘Gusti di Strada’. The first brand takes its name from the most iconic sandwich of Autogrill, while the second one represents a new culinary offer dedicated to Italian street food.

This journey, from Somaglia Est to Crocetta Sud, turned out to be just the beginning of a new journey finding another gear.

View the project!

Questa è la storia di un viaggio. Il nostro viaggio in compagnia di Autogrill.

Il primo operatore al mondo nei servizi di ristorazione per viaggiatori, ha inaugurato la stagione estiva con un nuovo concept, ispirato alle food court cittadine e che abbiamo sviluppato allo scopo di offrire ai viaggiatori di oggi e di domani un’esperienza più ampia, esperienziale e mirata.

Il suo nome? Autogrill PIÙ.

Attraversando abitudini e curiosità dello stivale, facendo tappa tra gusti e trend internazionali come di fronte ad un paesaggio che cambia fuori dal finestrino, abbiamo scoperto l’anima del concept che stavamo contribuendo a creare.
Siamo arrivati alla creazione di naming, logo e comunicazione istituzionale, prima. Per poi dare forma a concept di ristorazione inediti, interni ad Autogrill Più, come ‘Camogli & Friends’ il primo brand che prende il nome dal panino più iconico di Autogrill e ‘Gusti di Strada’, nuova proposta culinaria dedicata allo street food italiano.

Un tragitto, il nostro, che da Somaglia Est e Crocetta Sud, si è rivelato essere solo l’inizio di un nuovo viaggio.
Con una marcia in più.

Guarda il progetto!


autogrill.com

June 2018

Filling Station Motel

Filling Station Motel

Motorcycle garage and much more...

An urban redevelopment project, dedicated to lovers of two wheels and not only. In the shadow of a large petrol station, overlooking a busy boulevard just outside the historic city center, what was once an old disused Eni-Agip hangar is now called Filling Station Motel.

Its name, which recalls the petrol stations of the American highway, actually tells of a multi-purpose and creative space, a place of frontier between motorcycle workshop and service station, concept store and urban Osteria. A true restoration project, which has kept the original structure of the 1950s building almost intact, creating an unprecedented collection of worlds, people, professions, passions, tastes, and styles.

By recovering a piece of town history, the territory was rehabilitated, and we look forward. For then starting again, better on a motorcycle.

View the project!

Un progetto di riqualificazione urbana, dedicato agli amanti delle due ruote ma aperto a tutti. 
All’ombra di una grande stazione di servizio, affacciato su un viale di passaggio della città appena fuori dal centro storico, quello che una volta era un vecchio hangar dell’Eni-Agip in disuso, ora si chiama Filling Station Motel.

Il suo nome, che richiama le pompe di benzina delle highway americane, in realtà racconta di uno spazio polifunzionale e creativo, un luogo di frontiera tra officina di moto e stazione di servizio, concept store e osteria urbana. Un vero progetto di restauro, che ha mantenuto pressoché intatta la struttura originaria dell’edificio anni ’50 creando all’interno un inedito collettore di mondi, persone, professioni, passioni, gusti e stili.

Così, recuperando un pezzo di storia cittadina, si riqualifica il territorio e si guarda lontano. Per poi ripartire, meglio se in moto.

Guarda il progetto!

 

internimagazine.it

designboom.com

wallpaper.com

retaildesignblog.net

harleyvillage.it

divisare.com

insider-trends.com

thecubemagazine.com

May 2018

Dita Trunk Show

Dita Trunk Show

Event and set design

Great success last night for the event created on the occasion of the Dita Trunk Show, the itinerant show to introduce in exclusive the new collection Dita Eyewear and Thom Browne.

Located in the spaces of 'Ottica In Centro' in the historical center of Udine, sipping delicious gin cocktails, on the summer strains of DJ Tommy, absorbed among imposing green draperies and illuminated by a pink light, customers and curious have been able to try the creations of Dita Eyewear proposed for the next season.

Founded in Los Angeles by Jeff Solorio and John Juniper, Dita reinvented di idea of eyewear, creating products of luxury, innovative in the materials, eccentric in the forms. Born to be admired.

Grande successo ieri sera per l’evento creato in occasione del Dita Trunk Show, lo show itinerante per presentare in esclusiva la nuova collezione Dita Eyewear e Thom Browne. 

Presso gli spazi di 'Ottica In Centro' nel centro storico di Udine sorseggiando deliziosi cocktail a base di gin, sulle estive note funky di dj Tommy, immersi tra imponenti tendaggi verdi e rischiarati dalla musica rosa fluo, clienti e curiosi hanno potuto provare le creazioni Dita Eyewear proposte per la prossima stagione. 

Creata a Los Angeles da Jeff Solorio e John Juniper, Dita ha reinventato l’idea dell’occhiale, creando prodotti di lusso, innovativi nei materiali, stravaganti nelle forme. Fatti per essere ammirati.

 

dita.com

April 2018

Doppio Malto Brewing Company

Doppio Malto Brewing Company

Bottle labels line [branding project]

Nine bottles to be illustrated, nine tastes to be discovered, nine characters to be revealed. In the shape of a label.

Doppio Malto, a well-known craft beer producer, opened up the doors of its brewery to us and shared the secrets of its savvy brewers allowing us to rephrase together their story.

To design a beer label is not just a matter of forms and colours, it’s a form of seduction. Each single beer visually hits, invites, attracts.

That’s the taste that goes through the eyes.

Nine stories made out of paper, to watch and read. 

Old-fashioned details, punk inspirations, bold and remarkable fonts, vintage illustrations complement the name of the beer, that stands out bright against a dark background.

View the project!

Nove bottiglie da illustrare, nove gusti da scoprire, nove personaggi da rivelare. 

Nella forma di un'etichetta.Doppio Malto, noto produttore di birra artigianale, ci ha aperto le porte del suo birrificio e ha condiviso i segreti dei suoi esperti birrai, consentendoci di riformulare insieme la loro storia.

Progettare un'etichetta di birra non è solo una questione di forme e colori, è una forma di seduzione. 

Ogni singola birra colpisce visivamente, invita, attrae.Questo è il gusto che passa attraverso gli occhi.

Nove storie fatte di carta, da guardare e leggere.Dettagli antiquati, ispirazioni punk, caratteri audaci e notevoli, illustrazioni vintage completano il nome della birra, che si staglia luminoso su uno sfondo scuro.

Guarda il progetto!


retaildesignblog.net

March 2018

Emerging Designers

Emerging Designers

Micam 2018

12 units, 12 sustainable architectures, 8235 bricks laid down one at the time to bring to life the new area dedicated to emerging designers of the international footwear panorama.

The MICAM trade show is considered the leading international footwear fair. For the first time this year, it promotes Emerging Designers, an innovative section realized in cooperation with Honegger agency for presenting a new event area dedicated to international shoes designers and their collections.

Our vision for Emerging Designers 2018 is a simple yet immersive exhibition landscape, made by non treated materials, arranged in the space like inside a spontaneous settlement; that invites visitor’s eye to discover the collections step by step.

View the project!

12 isole espositive, 12 architetture ”sostenibili”, 8235 mattoni appoggiati l’uno dopo l’altro per dar vita alla nuova area dedicata ai designer emergenti nel panorama internazionale della calzatura.

La fiera MICAM è considerato il più importante evento espositivo internazionale dedicato al mondo della calzatura. Per la prima volta quest’anno ospita Emerging Designers, una nuova sezione espositiva realizzata in collaborazione con la società Honegger, dedicata agli stilisti emergenti - sia italiani che internazionali – e alle loro collezioni.

La nostra visione per Emerging Designer 2018, è un impianto scenografico semplice ma immersivo, fatto di materiali non trattati, disposti nello spazio come in un insediamento spontaneo, che invita passo dopo passo lo spettatore alla scoperta delle collezioni.

Guarda il progetto!


micam.com

February 2018

Mr. Simon on Archilovers

Mr. Simon on Archilovers

Best of 2017

Visual Display is proud to announce that “Mr. Simon" secret cocktail bar, has been selected among 50.000 international projects, as one of the Best on Archilovers 2017. A hidden treasure still shines on 2018. 

View the project!

Visual Display è orgogliosa di annunciare che “Mr. Simon" secret cocktail bar, è stato selezionato tra 50.000 progetti internazionali come Best on Archilovers 2017. Un tesoro nascosto continua a risplendere nel 2018.

Guarda il progetto!


archilovers.com

January 2018

Doppio Malto – Brew Restaurant

Doppio Malto – Brew Restaurant

New concept

Doppio Malto – Brew Restaurant”, the new concept owned by italian food&beverage company Foodbrand, opened in Fontana di Trevi, Rome. A work of interior design and graphic identity that talks about premium italian craft beer produced by Doppio Malto in Erba, Italy. At least ten more openings, spread across the country, are expected by the end of 2018!

View the project!

Ha aperto a Fontana di Trevi, Roma, “Doppio Malto – Brew Restaurant”, il nuovo concept di proprietà di Foodbrand società leader nella ristorazione in Italia. Un progetto di interni e di immagine coordinata che ruota attorno alla birra artigianale pluripremiata prodotta a Erba da Doppio Malto. In previsione altre 10 aperture sparse su tutto il territorio nazionale entro la fine del 2018!

Guarda il progetto!


vmsd.com

floornature.com

giganticforehead.com 

arredanegozi.it

This website or third-party tools used in it uses cookies useful for the proper functioning of the site and for the purposes described in the cookie policy. If you want to learn more or opt out of all or some cookies, see the cookie policy. By clicking the 'Accept' button, you agree on the use of cookies. Accept